zondag 18 januari 2009

Open deuren

In de tijd dat ik er stage liep, zijn ze begonnen met een open deuren beleid. Ik wist niet goed wat de bedoeling was omdat we met activiteiten gingen werken. Ik liet het over me heen komen, in het begin had ik er moeite mee omdat ik niet wist welk kind waar was. na verloop van tijd vond ik het steeds leuker worden, ook de activiteiten bedenken die gericht waren op een ontwikkeling. bijvoorbeeld de ene dag had je taalontwikkeling en de volgende motorisch. de open deuren vond ik ook leerzaam door naar de kinderen te kijken. elk kind reageert hier anders op. Zo is er een meisje wat in het begin het liefst op de groep bleef. Na een aantal weken begon ze langamerhand losser te komen en ging soms ook op een andere groep knutselen. dat vind ik het leuke aan het open deuren beleid, je leert de kinderen van je eigen groep beter kennen, maar ook de kinderen van de andere groepen die bij jou komen knutselen.

Geen opmerkingen: