zondag 18 januari 2009

Mijn allereerste stage

Mijn mening & mijn verhaal

Mijn eerste stage was vanaf dag 1 een verschrikkelijke stage. vanaf de eerste dag werdt mij gezegd wat ik wel en niet mocht. ik mocht met de kinderen spelen maar ik mocht ze niet optillen, niet verschonen of naar bed doen... oke dacht ik dat gaat vanzelf wel beter naarmate de weken verstrijken. bijna anderhalve maand later, mocht ik dit nog niet doen. Toen heb ik gevraagd wat er nou werkelijk aan de hand was, want op zo`n manier kon ik natuurlijk geen activiteit doen. ik bedoel als ik een activiteit met de kleintjes wil doen en moet vragen aan een ander `g oh, wil je ze even in de stoel zetten want ik mag ze niet op beuren?`. Toen zei ze tegen mij dat ze mij niet vertrouwde en ze wist niet of dit wel de opleiding voor mij was en ik moest maar eens gaan praten met iemand van het hoofdkantoor. Naja dacht ik bij mezelf als jij denkt dat dat moet, zonder uberhaupt te weten wat ik kan.....
het gesprek gehad en ik van binnen natuurlijk boos, heel boos. want alles wat eruit kwam bij haar was negatief. Volgens mijn stagebegeleidster kon ik niets. Terwijl ze nog niets had gezien!!!! toch maar een paar weekjes door gegaan, toen kwam het verhaal dat ze mijn stagebegeleidster overspannen was. En ze wisten eigenlijk niet wat ze nu met mij aan moesten... goed eenmaal overgeplaatst naar een andere groep met een andere stagebegeleidster. kwamen ze een weekje later ermee aan dat het beter was dat ik stopte want ik liep te ver achter met mijn stage opdrachten (de schuld van mijn vorige begeleidster.) en ze konden niet zien hoe ik op de groep functioneerde omdat ze mij niets hadden geleerd op de vorige groep want ik mocht niets doen. ja de keukenhulp helpen en het fruit schillen naja gezellig.....

hoe ik er nu over denk is aan de ene kant heel nuchter, ik kon er op dat moment niks aan doen. ja wat wil je zeggen tegen iemand met jaren ervaring die je niet mag... ik wil dit en dit gaan doen anders stop ik met mijn stage...
een rare situatie waarin ik ben beland en geen fijne. maar ik heb er veel van geleerd en heb er veel dingen uit meegenomen naar mijn volgende stage. maar het belangrijkste is nog over doorbijten en dan ben ik er....

Geen opmerkingen: