zondag 18 januari 2009

Angst om te falen

Ik heb mijn stage van het tweede leerjaar nu overnieuw gedaan, deze had ik niet gehaald. Nu heb ik hem dan binnen gesleept door er hard voor te knokken. Maar stel dat ik het laatste halfjaar weer een stage krijg waar ik niet met de collega`s over weg kan. Dat mijn stagebegeleidster weer overspannen is enz. enz. hier maak ik mij wel zorgen over want dan is mijn opleiding voorbij. Dan heb ik geen diploma, dan kan ik niets. wat moet ik dan doen. Op een andere school opnieuw beginnen? angst om te falen is bij mij groot. ik wil mezelf niet teleurstellen maar zeer zeker mijn familie en vriend niet. ze weten hoeveel tijd en energie ik in deze opleiding heb gestopt en me een weg naar het laatste jaar heb geknokt. ik bedoel een opleiding waar normaal iemand 3 jaar over doet doe ik 4,5 jaar over. gaat deze angst om te falen nog weg totdat ik mijn opleiding heb afgerond. Tot ik het papiertje in handen heb, of zou het over gaan op het moment dat ik weet dat ik een leuke stage heb....??

Geen opmerkingen: