donderdag 15 november 2007

Een echtscheiding...

Ik heb een stuk gemaakt over de echtscheiding van ouders. (bibliotheek)
Hoe de kinderen kunnen gaan reageren zodat je weet hoe het kind een beetje in elkaar zit en wat je kunt doen.

Ik vond dit best moeilijk, omdat mijn ouders nog bij elkaar zijn.
En ik daardoor een groot inlevingsvermogen nodig had om het te begrijpen.

Buiten dat om vond het wel interessant om te weten omdat een scheiding tegewoordig niet meer iets is waar mensen van staan te kijken.
Naar mijn mening lijkt het bijna volkomen normaal tegenwoordig.
Het is dan ook zo dat de kinderen vaak niet de aandacht krijgen die ze nodig zijn, omdat het toch normaal lijkt.
Maar de kinderen hebben het er wel heel moeilijk mee.

Het was ook moeilijk om te schrijven omdat ik mij er een voorstelling bij heb gemaakt dat mijn ouders zouden gaan scheiden.
Ik ben dan wel 19 jaar oud op dit moment, maar ik zou het er nu ook heel moeilijk mee hebben.
Ook omdat ik nog thuiswonend ben en dan toch een `keuze` moet maken bij wie ik in huis ga wonen.
Want op mezelf wonen kan ik op dit moment nog niet betalen.
Ik zou er zelf kapot van zijn, dus laat staan hoe het is voor een kind die zelf mag kiezen bij wie hij/zij gaat wonen.


Het artikel maken was wel heel interessant maar ook wel pittig.
Voor mijn gevoel was het belangrijk om te doen en ben ook blij dat ik het heb gedaan.
Zodat ik een andere kijk heb gekregen op een echtscheiding en ik weet hoe kinderen hierop kunnen reageren.
Het was dus al met al een leuke en interessant onderwerp om over te schrijven.

2 opmerkingen:

A van de Ven zei

Hai!


Kun je al wat vertellen over je stageplek? Wat heb je tot nu toe gezien, waar heb je je over verbaasd, etc.

Groetjes Anke

A van de Ven zei

Hai!


Kun je al wat vertellen over je stageplek? Wat heb je tot nu toe gezien, waar heb je je over verbaasd, etc.

Groetjes Anke