donderdag 15 november 2007

Het grootste en moeilijkste obstakel in mijn stage...

Mijn grootste vraag is wat is het grootste en moelijkste obstakel wat ik kan tegen komen in mijn stage?

Er zullen vele dingen zijn die anders gaan dan dat ik zou verwachten, zoals het verzorgen van activiteiten.
Het omgaan met de verschillende kinderen met verschillende achtergronden en culturen.
Het taalgebruik van de kinderen, en ook het respect voor anderen.

Maar het allermoeilijkste lijkt mij iets wat je misschien niet veel tegenkomt, of misschien niet door hebt maar dat is Kindermisbruik of mishandeling.
Mijn grootste vragen zijn echter:

Hoe moet ik hier dan mee omgaan als ik hier achter kom?
Naar mijn begeleidster gaan en het haar vertellen.... Maar dan?¿

Wat moet ik doen met de informatie die ik misschien van het kind heb gekregen?
Het doorgeven maar dan... Hoe reageer ik op het kind, wat moet ik zeggen hoe moet ik mij gedragen tegenover haar/hem??

Hoe moet ik reageren tegen de ouders als ik het weet?
Kan ik mij inhouden mijn mond te houden, en de ouders niet te gaan veroordelen op wat er is gebeurd?...Kan ik de ouders nog onder ogen komen zonder mijn mond voorbij te praten over dat ik het ook weet?¿

Dit zijn allemaal dingen waarvan ik niet weet hoe ik moet reageren als het zou gebeuren...

Geen opmerkingen: